Kundeservice

Ofte stilte spørsmål

Ofte Stilte spørsmål

Her finner du ofte stilte spørsmål og svar som handler produkt, bestilling og leveranse. Vi forsøker å svare på alt du måtte lure på til enhver tid. Vår FAQ er under kontinuerlig utvikling.

Om våre rekkverk

  • Hva er fordelene med aluminium sammenlignet med rustfritt?

    Så rart som det høres ut så ruster ikke et aluminiumsrekkverk, hvilket et rusfritt faktisk kan gjøre. Det veier dessuten mye mindre og er enklere å arbeide med (ifm kapping m.m).

     

  • Har dere showroom eller butikker der man kan se rekkverkene?

    Smart rekkverk er først og fremst en nettbutikk. Ønsker du å se våre rekkverk kan du kontakte oss på info@smartrekkverk.no eller ringe oss på telefon 469 333 61

  • Kan jeg spesialbestille rekkverk eller rekkverksdeler?

    Det sortimentet vi viser på websiden, er det sortimentet vi tilbyr. Så fort vi har nye produkter klart for salg, vil de tilbys på vår hjemmeside.

    Alle våre rekkverk leveres på mål fra deg, men blir tilpasset våre standarder. Det vil si at vi regner ut glassbredde etc. Glassene vil alltid bli regnet ut slik at det ser symmetrisk best ut. Skinne systemene leveres i standard lengder på 2,5 eller 5 meter og kappes under montering. 

  • Hvor produseres rekkverkene?

    Alle deler til ditt rekkverk er produsert i Tyskland og Norge etter høye standarder. Varene lagerføres i Norge, som er grunnen til at vi kan levere det raskt til deg.

  • Kan man få like brede glass til alle seksjoner av rekkverket?

    Vi leverer standard bredder og høyder på våre glass. Dette er regnet ut ifra de krav som er gjeldende til enhver tid. Når du har tegnet ditt rekkverk, vil glassene deles slik at det er symmetrisk. Dette gjøres automatisk i vårt tegneprogram. Glasstegningen til ditt rekkverk mottar du etter bestilling. 

  • Har dere rekkverksløsning for trapper?

    Pr. dags dato har vi ingen løsning for rekkverk til trapper på våre nettsider. Om du ønsker det, så send oss gjerne en mail, så ser vi om vi kan hjelpe deg.

  • Hva er et personsikkerhetsglass?

    Til våre glassrekkverk leverer vi alltid 8,76/16,76/17,52 mm herdet og laminert sikkerhetsglass med slipte og polerte kanter. Laminert glass innebærer at to glassplater limes sammen med en plastfilm imellom. Om et av glassene skulle bli skadet, henger derfor fremdeles glassplatene sammen som en hel del. Man kan velge mellom klart glass, frostet og et gråtonet glass. Les mere om glass og sikkerhet her.

  • Hvilket rekkverk er passende å bruke innendørs/utendørs?

    Våre rekkverk kan anvendes både innendørs og utendørs.

Montering

  • Kan jeg montere selv?

    Våre glassrekkverk er enkle å montere selv. Ved bestilling av ditt glassrekkverk vil vi sende deg en målsatt skisse for plassering av glass og moduler. Våre monteringsvideoer finner du her.

     

  • Hvilke verktøy behøver jeg?

    Det følger med verktøy til montering av Q-Disc. I tillegg må du ha tilgang til en kapp og gjærsag (til kapping av alu skinne), drill og gummihansker (kjekt å ha når man skal håndtere glassene).

     

  • Hvor finner jeg mine monteringsfilmer?

    Du finner monteringsfilmene på din ordreside, som du kommer til når du har kjøpt ditt rekkverk. Du kan når som helst finne igjen filmene på min side etter du har handlet. Du kan også trykke på “video” i nederste meny på vår nettside.

     

  • Hvordan fester jeg mitt rekkverk?

    I din ordre medfølger skruer til innfesting i tre eller betong, avhengig av hvilket underlag du har valgt i din bestilling. For innfesting i andre materialer, anbefaler vi at du tar kontakt med en jernvarehandel for å få hjelp med rett skrue og tilbehør.

     

  • Hvordan skal jeg ta målene til mitt rekkverk?

    Vi vil gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde. Du behøver kun å angi dine ytterkant mål, og det er viktig at målene er fra kant til kant. Du kan se en forklaring til hvordan du skal ta målene dine her

     

Bestilling

  • Kan jeg endre noe i min bestilling?

    Det er viktig at du nøye kontrollerer mål og spesifikasjoner i din bestilling. I visse tilfeller kan vi ordne med endringer, men det avhenger av hvor tidlig vi får beskjed og hvilke endringer det handler om. Vi ber deg dog ta kontakt med oss snarest mulig.

     

  • Hvordan avbestiller jeg?

    Fram til vi har pakket ditt rekkverk, er det ingen problem å gjøre en avbestilling. Kontakt oss så fort som mulig om du oppdager at noe er feil.

     

  • Hvilke betalingsalternativer finnes det

    Vi bruker Klarna som vår betalingsløsning. Du kan lese mere om dette her.

Kjøp & Levering

  • Hva koster frakten?

    Vi har en fast pris på frakt basert på postnr, i hele Norge. Hva frakten koster ser du når du tegner og oppgir postnummer for levering. 

     

     

  • Når sendes min ordre?

    Din ordre sendes fra oss så snart den er ferdig klargjort. Etter du har bygget og bestilt ditt rekkverk, vil du få opplyst antall beregnet dager til utsendelse. For stolpefritt glassrekkverk etterstreber vi en leveranse innen 3-5 virkedager. For glassrekkverk med stolper etterstreber vi en leveranse innen 15 virkedager. Les mer om våre leveringsbetingelser her 

    Når dine varer sendes fra vårt lager i Drammen vil du motta en bekreftelse fra oss på mail.

     

  • Til hvilke land leverer dere?

    Smart Rekkverk leverer pr. dags dato kun i Norge.

     

  • Må jeg være hjemme når leveransen kommer?

    Om ikke annet er avtalt må en bemyndiget person være på plass for å ta imot leveransen og skrive under. Før man underskriver er det viktig å kontrollere at materialet ikke har noen skader.

    Se våre salgsbetingelser for mer informasjon.

     

  • Kan man bestille nå og få leveransen senere?

    Ja, du kan legge inn din bestilling nå og gi beskjed om ønsket levering ved et senere tidspunkt og når det passer deg.

     

  • Hva gjør jeg hvis jeg produktene er skadet ved levering?

    Oppdager du en skade på produktet ved levering, må du snarest fylle ut vårt skadeskjema. Det finner du  her